You are here: Home Členové Zdeněk „Zdéna“ Němec Vlhošťské hvězdobraní
Navigation

Document Actions

Vlhošťské hvězdobraní

Je podzim a všude kolem se to hemží vinobraním, trnkobraním, trávobraním. Proč nezkusit také hvězdobraní? To mě napadlo v neděli brzy ráno v posteli, když jsem nemohl spát. Nebo dospat?

Tak jako každý rok se v tom báječném a na barvy bohatém podzimu najdou dny, kdy je velký hřích zůstat sedět doma. Nebo, jak to alespoň teď já praktykuji, chodit do práce, a to, bez ohledu na víkend či pracovní den (to asi po manželce budu něco chtít...)Vlhošťský píseček

Hříchů (pracovních) teď bylo více než dost, ale také je neděle, a to se v tento den pracovat tuplem nemá. Už v pátek jsem domlouval s lidmi z našeho HORCE, kteří do těch skal alespoň trochu jezdí, lezení na Vlhošti. Vlhošť mám ze srdce rád, protože to tu není "temné". Nějak blahodárně na mě působí zdejší pozitivní atmosféra a hlavně tu jsou skály orientované na jih. A když se povede počasí, jako právě dnes, 10.10.2010, nemá to chybu. A taky se toto luxus počasí nemusí vícekrát letos opakovat. Také se dnes běží Velká Pardubická a to je pro mě vždy znamení, že už bude brzy zima...

Pod Jezevčí skálouNa Vlhošti je celkem 22 lezeckých objektů. Z toho jsou převážně masívy. Zvláště ty ve druhém patře jsou parádní. Prostorný chodník u nástupu do stěny, kde se nemusíte bát, že se skutálíte vy, nebo váš batoh dolů. Tak jak tomu je v patře prvním. Když se plazíte do kopce smíšeným lesem od silnice směřující jen do osady Hvězda, narazíte nejdříve na to spodní patro. Nezajímavější tu je krásná a doporučení hodná Soví stěna a Masiv trempů. My však míříme výše. Míjíme nový a hezčí bivak Jezevec a jdeme k Jezevčí stěně. Co nevidět tu jsme všichni. Čermy, Honzik, Jitka, Landspéro s Janou, Doukyč, Míra, já a pes Bedřich. Mám pro každého překvapení. Rozdávám ráno nadepsané kartičky s vybranými cestami. Hvězdové cesty. Vybral jsem deset kousků od VI až VIIc. Cílem, kromě důkladnějšího poznání a zorientování místa, je vylézt co nejvíce vybraných cest tím nejsportovnějším stylem. Tedy RP.  Ten je ohodnocen 10 body. PP - 9. AF - 8  Styl TR, tedy na druhým (na rybu) už je jen za 7. Na duhým a sedět v tom by se snad ani počítat nemělo jako vylezená cesta. No možná za tři body. Ty by byly za to, že tu člověk vůbec je.

Nakonec se do "soutěže" vylezli jen tři cesty na Jezevčí stěně a dvě na Dlouhé stěně.

Stínová hra VI

Výrazná východní hrana s jedním kruhem. Jen za šest, ale docela prověří.

Perný den VIIb

Trochu položená část hrany svádí k podcenění. Morál a umět založit smyčku je zde třeba. Pak pod převis, kruh, a na vrchol.

Perný den VIIb. Pod prvním K a převisem.

Natáhněte ráfy VII

Pohodová, ale ničím výrazná cesta.

Na šikmé ploše VIIb

Nástup trojkovou širočinou a desetimetrový traverz přes dva kruhy. Od druhého zase širokou spárou na vrchol. Toto je hodně netradiční lezení a proto má cesta  velice málo přelezů!

Šikmá plocha VIIb

Černá stěna VIIb

Zase hrana. Těžší nástup a výlez na temeno.

Nad Černou stěnou.

Odskok z IXc

Jen tyto se nám podařilo přelézt. Všechny jsou z dílny Běliny a Martínka. Z ostatních vybraných cest bych zmínil hlavně Hokejku a Mravkoleva

(jsou ve fotogalerii v průvodci Dubské skály 2005). Obě jsou to parádní a zde vyhlášené cesty. Bohužel se nám je pro nedostatek času vylézt nepodařilo. To i proto, že se nelezly jen vybrané cesty. Honzik s Jiťulí se někam sápali na Masivu slunce a já s Čermym jsem se pokoušel o hodnotnější přelezy. Concordii od Coubalů, která je jen za VIIIc, ale po utržení dvou klíčových chytů to je tak za IXb. A taky Qvimsa Cruz za IXc. Tomajda o této cestě řekl, že je to regulérní desítka. Ovšem mě se nepodařilo cvaknout poslední čtvrtý kruh nad klíčovou délkou. Do té doby celkem příjemné lezení na hranici IX - IXb. Loni jsem se zde pokoušel o OS a i letos jsem spadl ze stejného místa. Tedy nikam žádný posun. Ale je fakt, že jsem toho tento rok moc nestihl. Tak snad příště. A nebo v zimě až se vrátíme rozlezení z Turecka...

Dnes to byl stejně více méně takový pokus toho, co by mohlo býti zajímavou, ale pohodovou akcí. Ten bivak Jezevec úplně volá po noci strávené zde. A to říkám prosím já, odpůrce trempských aktivit....

Těžké cesty bych však na seznam Hvězdobraní nezapisoval. Zůstal bych u cest pro všechny. VI - VIIc. A klidně bych zapsal i nějakou šestku navíc. Jak jsem se sám přesvědčil, i zde se musí lézt. Jen te výběr vybraných cest bych do budoucna, bude-li zájem, nějak upravil. Ono lézt traverz Na šikmé ploše není pro každého a i ten druholezec to má hodně podobné, jako ten na prvím (ale jen podobné). Že jo?, Landspéro.

..na samospoušť

Tak budem sbírat hvězdy za rok v babím létě na Vlhošti?

Skoro africké slunce

Zdraví předseda.

by Zdeněk „Fábera“ Němec last modified 2010-10-19 00:38

Jó, jó, jóóó!

Posted by Josef Novotnýat 2010-10-15 08:01
Tak za rok, anebo dneska v šest v Holanech a pak potlach ve srubu!

babí léto

Posted by Hankaat 2010-10-15 08:48
Krásný fotky z krásnýho dne, já byla ten den u Ronova, podzim to tam vyladil do krásna stejně jako na Vlhošti. No ale když dnes koukám z okna, tak teda počásko nic moc, škoda. To babí léto má prostě svoje kouzlo.

Hvězdobraní

Posted by Michal „Mik“ Pavlíkat 2010-10-17 17:25
Soudě dle fotek a článku - to musela být moc pěkná akce. Parádní report!

Jezevec na Vlhošti

Posted by Jirka Krejzaat 2010-10-18 17:09
Vidím, že jste měli hezký počásko na lezení a sešli jste se dobrá skupinka. My jsme v tu dobu měli na Sardinii déšt. Na Vlhošti jsem nikdy nelezl. Vždy jsem tam byl na vandru na Jezevci než ho někdo zničil. Pokukovali jsme po skalách a zdálo se nám to tam moc těžký. Hezký cesty jste dali.
Jirka

cesty

Posted by cermyat 2010-10-19 00:13
Cau Jirko,na Vlhosti sou i pekny lehci cesty,kolem V-VI,VII,jen si spravne vybrat :)
Urcite pristi rok na Hvezdobrani budou,ze Zdeno.

Cesty

Posted by Jirka Krejza "Lesní muž"at 2010-11-01 09:40
Ahoj Čermy, v sobotu jsem měl práci a nakonec jsme s Bárou vyjeli v půlnoci na Vlhošť. Na Jezevci bylo asi sedm chlapů a pět dětí, docela šrumec. Předpověď byla na neděli zataženo tak jsme lezení nebrali. Nakonec jsme litovali, že nemáme cajky, bylo krásně, sucho. Už máme vybraný cesty, které bysme chtěli dát. Také jsme potkali Tomáše Sobotku, který lezl nějakou devítku. Prý se mu to na Vlhošti líbí, zejména že jsou zde jižně vyhřátý stěnky. Trempíků bylo také dost a ty výhledy do podzimní krajinky. Paráda.
Ahoj jirka

péřovka DEVOLD

Posted by dutohlavat 2010-11-01 16:20
..a náhodou jste tam někde nepotkali moji miloučkou vínovou péřovku DEVOLD. No ona je spíše od KLATTERMUSENu, ale je na ní žlutá visačka DEVOLD. Už měla takovou zajetou patinu a byla mojí milou. Žel bohu jsem hlava děravá a nejspíše ji tam zapomněl. Musím se ještě zeptat Tomajdy, když tam tak často jezdí, ale už sem smířen-nesmířen se ztrátou.

Pročř jste si nevzali cajky? V autě být mohou vždy a počasí bylo luxusní. Já byl s rodinkou v Roudnici v Krkonoších. Dětičky a i Marketka hrdině šlapali. Na hřebenech jsme kitovali a málem nás to svouklo do země Adama Malyše. Krásnej prodlouženej víkend.
Zdarec Zdéna.

péřovka DEVOLD

Posted by Jirka Krejza "Lesní muž"at 2010-11-01 16:58
Mám Tě také od Tomajdy pozdravovat. Říkal jsem si, jedeme narychlo v půlnoci se s tím nebudu tahat. Předpověď nebyla dobrá a Báru, jak je chladněji, berou ze zimy křeče do prstů. Jasný v autě cajky bejt můžou. Už nevím kdy něco v autě nechat a kdy ne. Ukradne se vše. Péřovku jsme žádnou nenašli. V Krkonoších muselo být prima. Máš zdatnou rodinku.
Ahoj jirka

Hvězdobraní se blíží

Posted by Fáborkaat 2011-09-20 21:53
Vichr pofukuje, slunce je níže a stíny se prodlužují. Známka panku. Teda podzimu a babího léta.
Loni to byla jen zkouška, kterou bych letos rád dopředu připravil a bude-li počasí i uskutečnil. Datum I.ročníku Hvězdobraní je 15.10.2011.
Cesty jsou již vybrány. Vybíral a doporučil největší znalec místa, fantóm Čermy. Je na Vás připraveno celkem 15 cestiček od III - VIIIb. Tedy více než pro lidi. A doufám, že to bude i s noclehem v Jezevci...

Zvadlo a propozice Hvězdobraní sem dodám co nejdříve.

Hvězdobraní - změna data

Posted by fáborkaat 2011-09-26 09:05
Jako otec myšlenky akce Hvězdobraní si dovoluji změnu termínu. Nebude to 15.10. nýbrž o týden dříve.

Hvězdobraní bude v sobotu 8.10.2011!!!